Należne i wpłacone zaliczki z działalności

Na tym ekranie należy podać zaliczki należne (te, które powinniśmy wpłacać do urzędu), jak i zaliczki wpłacone (te, które faktycznie wpłaciliśmy). Dodatkowo, na tym ekranie, możemy zaznaczyć opcję, że rozliczamy zaliczki w formie uproszczonej.

Czym są należne zaliczki?

Rozliczeniu w rocznej deklaracji podatkowej podlegają zaliczki należne za dany miesiąc, a nie wyłącznie zaliczki wpłacone w danym roku podatkowym. W związku z powyższym podatnik deklarować powinien zaliczki za okres styczeń – grudzień danego roku (przy założeniu że prowadził działalność cały rok).

Czym są zaliczki uproszczone?

Uproszczona forma wpłacania zaliczek polega na wpłacaniu zaliczek miesięcznych w wysokości 1/12 kwoty obliczonej od dochodu wykazanego w zeznaniu złożonym:

  • w roku podatkowym poprzedzającym dany rok podatkowy (rok temu) albo
  • w roku podatkowym poprzedzającym dany rok podatkowy o dwa lata (dwa lata temu) – jeżeli w zeznaniu, o którym mowa w pkt 1, podatnicy nie wykazali dochodu.

Pomoc techniczna

  • 534 30 50 40
  • pn - pt: 9:00 - 16:00

Krajowa Informacja Podatkowa

  • (22) 330 0 330
  • pn - pt: 7:00 - 18:00