Logowanie do systemu PITax.pl

Konto podatnika w systemie PITax.pl Łatwe podatki zostało zaprojektowane z myślą o jak najlepszym doświadczeniu użytkownika, a jego intuicyjny charakter sprawia, że zarządzanie zgromadzonymi na nim danymi nie stanowi najmniejszego wyzwania. Poniższe zestawienie prezentuje w systematyczny sposób kwestie związane z logowaniem do systemu, które jest warunkiem dostępu do konta podatnika.


Logowanie do systemu
Aby zalogować się do systemu należy podać swój e-mail oraz hasło – należy podać adres e-mail, który został udostępniony podczas pierwszego wypełniania PIT-u (lub założenia konta). Hasło wysyłamy na wskazany e-mail w wiadomości zatytułowanej „Witamy w PITax.pl" – znajdziesz w niej 8-znakowe, wytłuszczone hasło.


Brak hasła
Jeśli nie możesz odnaleźć stosownej wiadomości w swojej skrzynce, prosimy o sprawdzenie kategorii SPAM. Jeżeli pomimo to wciąż nie możesz odszukać naszej wiadomości, na ekranie logowania do serwisu masz możliwość skorzystania z opcji „Nie mogę się zalogować" – wybierając ją, można otrzymać nowe hasło. Pamiętaj jednak, że do zmiany hasła wymagany jest dostęp do konta e-mail pod adresem uprzednio zarejestrowanym w naszym systemie.


Brak dostępu do skrzynki e-mail
Jeśli zapomniałeś swojego hasła, a jednocześnie nie masz dostępu do swojej skrzynki e-mail, którą wykorzystałeś do założenia konta w PITax.pl – niestety nie będziesz miał możliwości odzysaknia konta, jest to spowodowane kwesitami bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych.

Błędne hasło
Jeżeli hasło, które Ci przesłaliśmy, nie jest rozpoznawane przez system, prawdopodobnie dokonałeś jego zmiany, a teraz przez pomyłkę próbujesz się zalogować, używając starego. Tylko najnowsze przesłane Ci hasło jest aktualne.


Błędny e-mail
Jeśli zapomniałeś adres e-mail, którego użyłeś przy zakładaniu konta w PITax.pl – sprawdź historię korespondencji w swoich skrzynkach poczty elektronicznej. PITax.pl w czasie rejestracji w systemie nowego użytkownika wysyła e-maile potwierdzające założenie konta.
Jeśli całkowicie usunąłeś korespondencję z nami, możesz spróbować opcji odzyskiwania hasła – wybierając przycisk "Nie mogę się zalogować". W takim przypadku należy spróbować odzyskać hasło na każdy z e-maili, co do których podejrzewasz, że mogły zostać wykorzystane do utworzenia konta w PITax.pl. System jednak nie podpowie Ci, czy dany e-mail był faktycznie użyty do rejestracji. Tylko otrzymując e-mail służący do zmiany hasła, możesz mieć pewność, że znalazłeś właściwe konto.


Błędny adres e-mail podczas założenia konta
W przypadku wpisania niewłaściwego adresu e-mail przy rejestracji należy ponownie utworzyć konto z podaniem właściwego adresu. Niestety wiąże się to z koniecznością ponownego wypełniania deklaracji PIT. Jeśli PIT został już wysłany do urzędu, najlepszym rozwiązaniem będzie złożenie korekty zeznania.


Zmiana e-maila przypisanego do konta PITax.pl
Uważnie wybierz adres e-mail przypisany do Twojego konta PITax.pl. Jeśli stracisz dostęp do skrzynki pocztowej możesz również stracić dostęp do konta PITax.pl.
Podaj w swoich danych numer telefonu – w przyszłości będziesz miał możliwość odzyskania dostępu do konta PITax.pl, nawet jeżeli utracisz dostęp do skrzynki e-mail – przy pomocy jednorazowego hasła wysyłanego na Twój numer telefonu.



Pomoc techniczna

  • 534 30 50 40
  • pn - pt: 9:00 - 16:00

Krajowa Informacja Podatkowa

  • (22) 330 0 330
  • pn - pt: 7:00 - 18:00