AUTYZM STOP
Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Autyzmem powstało w listopadzie 2004 roku jako Stowarzyszenie działające na rzecz osób z autyzmem oraz ich rodzin. Stowarzyszenie skupia rodziców i terapeutów stosujących w swej pracy Stosowaną Analizę Zachowania.
Stowarzyszenie ma na celu skuteczną rehabilitację osób z autyzmem oraz ich społeczną adaptację .
Stowarzyszenie realizuje razem z Gminą Miasta Toruń program AUTYZM -STOP, w ramach którego prowadzi specjalistyczny PUNKT KONSULTACYJNY dla dzieci z zagrożeniem autyzmu lub już orzeczonym autyzmem oraz ich rodzin.
Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Autyzmem powstało w listopadzie 2004 roku jako Stowarzyszenie działające na rzecz osób z autyzmem oraz ich rodzin. Stowarzyszenie skupia rodziców i terapeutów stosujących w swej pracy Stosowaną Analizę Zachowania.
Stowarzyszenie ma na celu skuteczną rehabilitację osób z autyzmem oraz ich społeczną adaptację .
Stowarzyszenie realizuje razem z Gminą Miasta Toruń program AUTYZM -STOP, w ramach którego prowadzi specjalistyczny PUNKT KONSULTACYJNY dla dzieci z zagrożeniem autyzmu lub już orzeczonym autyzmem oraz ich rodzin.
Jak wykorzystamy 1,5%
Środki 1% wykorzystujemy na organizowanie terapii na terenie domu, w przedszkolu i w szkole oraz zatrudnienie terapeutów realizujących terapię według zasad Stosowanej Analizy Zachowania. Środki te stanowią również ,,wkład własny" do projektu AUTYZM STOP realizowanego wspólnie z Gminą Miasta Toruń.
Dzięki zebranym funduszom z 1% finansujemy również wszelkie artykuły potrzebne do terapii naszych podopiecznych (pomoce edukacyjne, art.papiernicze, nagrody terapeutyczne, sprzęt multimedialny,itp), ale także aktywności sportowe (np: zakup karnetów na basen), wycieczki szkolne oraz zapewniamy inne niezbędne dziecku rzeczy (odzież, zabawki). Środki 1% przeznaczane są także na opłacenie czesnego za przedszkola i szkoły oraz szkoleń dla rodziców.
Środki 1% wykorzystujemy na organizowanie terapii na terenie domu, w przedszkolu i w szkole oraz zatrudnienie terapeutów realizujących terapię według zasad Stosowanej Analizy Zachowania. Środki te stanowią również ,,wkład własny" do projektu AUTYZM STOP realizowanego wspólnie z Gminą Miasta Toruń.
Dzięki zebranym funduszom z 1% finansujemy również wszelkie artykuły potrzebne do terapii naszych podopiecznych (pomoce edukacyjne, art.papiernicze, nagrody terapeutyczne, sprzęt multimedialny,itp), ale także aktywności sportowe (np: zakup karnetów na basen), wycieczki szkolne oraz zapewniamy inne niezbędne dziecku rzeczy (odzież, zabawki). Środki 1% przeznaczane są także na opłacenie czesnego za przedszkola i szkoły oraz szkoleń dla rodziców.
Więcej o nas
Misja: Skuteczna pomoc terapeutyczna dla osób z autyzmem
Stowarzyszenie propaguje i realizuje terapię wg Stosowanej Analizy Zachowania (terapia behawioralna).
Specyfika zaburzeń funkcjonowania dzieci ze spektrum autyzmem, przede wszystkim w sferze kontaktów społecznych i komunikacji, stanowi ogromne wyzwanie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów. Wiele tradycyjnych form oddziaływania terapeutycznego okazuje się nieskutecznych w zetknięciu z tak szerokim zakresem deficytów rozwojowych. Obecnie najlepsze rezultaty (o czym świadczą obiektywne badania) przynosi wcześnie podjęta, intensywna terapia behawioralna, oparta o założenia współczesnej teorii uczenia się.
Behawioralny proces terapeutyczno - edukacyjny polega na kształtowaniu u dziecka jak największej ilości zachowań adaptacyjnych, które rozwiną jego niezależność i umożliwią mu efektywne funkcjonowanie w środowisku. Drogą do tego celu jest systematyczne wzmacnianie (nagradzanie) coraz bardziej zbliżonych do docelowych form zachowania. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu ważnych dla dziecka wzmocnień (nagród).
W terapii behawioralnej istotne jest ścisłe kontrolowanie sytuacji, w których zachowanie przebiega. Oznacza to, że należy w odpowiedni sposób wydawać polecenia. Kontrolowanie sytuacji polega na umiejętnym wprowadzaniu i wycofywaniu różnorodnych podpowiedzi (manualnych, wizualnych, werbalnych, itp.). Temu samemu celowi służy wprowadzanie do środowiska terapeutycznego wyraźnej struktury czasowo - przestrzennej.
Prowadząc terapię z dziećmi ze spektrum autyzmu konieczne jest rozbijanie umiejętności złożonych na bardzo drobne elementy składowe, z których każdy musi być uczony oddzielnie. Natomiast nowe umiejętności są dokładane do już istniejących (opanowanych). Z tego powodu Lovaas i Smith porównali nauczanie dzieci z autyzmem do budowania piramid.
Ostatecznym celem terapii jest nauczenie dziecka jak uczyć się od normalnego środowiska i jak oddziaływać na to środowisko, aby konsekwentnie przynosiło pozytywne rezultaty dziecku, jego rodzinie i innym ludziom.
Prowadzone działania:
1. Punkt konsultacyjny
Specjalistyczny punkt konsultacyjny ma na celu pomoc dzieciom z autyzmem oraz ich rodzinom w przezwyciężaniu skutków niepełnosprawności, dotykającej wszystkie dziedziny życia, poprzez zapewnienie wielostronnej, wielospecjalistycznej pomocy polegającej na diagnozie, terapii i edukacji.
Specjalistyczne konsultacje z zakresu terapii behawioralnej służą diagnozie oraz natychmiastowej poprawie funkcjonowania dzieci z autyzmem poprzez umożliwienie terapii. Bezpośrednimi odbiorcami są rodziny z zagrożeniem autyzmu lub już orzeczonym autyzmem. Rodziny otrzymują pomoc w formie konsultacji z rodzicami, która polega na obserwacji dziecka, napisaniu opinii, omówieniu sytuacji dziecka, zaproponowaniu dalszej skutecznej drogi terapeutycznej. Podczas spotkań podejmuje się pracę z dzieckiem, rodzice otrzymują informacje zwrotne - w jaki sposób podjąć współpracę z dzieckiem autystycznym, w jaki sposób radzić sobie z zachowaniami niepożądanymi takimi jak agresja, autoagresja, rutyny.
2. Rozwijanie zachowań deficytowych u osób z autyzmem w środowisku naturalnym.
Rozwijanie tych zachowań odbywa się poprzez organizowanie indywidualnych zajęć terapeutycznych w ich najbliższym środowisku jakim jest przedszkole, szkoła lub dom rodzinny.
3. Organizowanie szkoleń i warsztatów dla rodziców i terapeutów.
Mają one na celu zapoznawanie rodziców i terapeutów z metodami pracy z osobami z autyzmem oraz najnowszymi badaniami naukowymi. Natomiast warsztaty dla rodziców organizowane są w taki sposób, aby wyposażyć rodzica w konktretne umiejętności pomocy dziecku np: przedstawiaja i wprowadzaja metody komunikacji niewerbalnej, sposoby organizowania czasu wolnego dziecku, rozszerzania diety, trudnych zachowań, itp.
4. Pomoc w zbieraniu funduszy na terapię
Nasi podopieczni zbierają środki 1%, które wykorzystują na organizowanie terapii na terenie domu, w przedszkolu i w szkole oraz zatrudnienie terapeutów . Dzięki nim rodzice finansują również wszelkie artykuły potrzebne do terapii (pomoce edukacyjne, art.papiernicze, nagrody terapeutyczne, sprzęt multimedialny,itp), ale także aktywności sportowe (np: zakup karnetów na basen), wycieczki szkolne oraz inne niezbędne dziecku rzeczy (odzież, zabawki). Środki 1% przeznaczane są także na opłacenie czesnego za przedszkola i szkoły.
Przez cały rok można również wesprzeć podopiecznych Stowarzyszenia przekazując DAROWIZNY.
Misja: Skuteczna pomoc terapeutyczna dla osób z autyzmem
Stowarzyszenie propaguje i realizuje terapię wg Stosowanej Analizy Zachowania (terapia behawioralna).
Specyfika zaburzeń funkcjonowania dzieci ze spektrum autyzmem, przede wszystkim w sferze kontaktów społecznych i komunikacji, stanowi ogromne wyzwanie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów. Wiele tradycyjnych form oddziaływania terapeutycznego okazuje się nieskutecznych w zetknięciu z tak szerokim zakresem deficytów rozwojowych. Obecnie najlepsze rezultaty (o czym świadczą obiektywne badania) przynosi wcześnie podjęta, intensywna terapia behawioralna, oparta o założenia współczesnej teorii uczenia się.
Behawioralny proces terapeutyczno - edukacyjny polega na kształtowaniu u dziecka jak największej ilości zachowań adaptacyjnych, które rozwiną jego niezależność i umożliwią mu efektywne funkcjonowanie w środowisku. Drogą do tego celu jest systematyczne wzmacnianie (nagradzanie) coraz bardziej zbliżonych do docelowych form zachowania. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu ważnych dla dziecka wzmocnień (nagród).
W terapii behawioralnej istotne jest ścisłe kontrolowanie sytuacji, w których zachowanie przebiega. Oznacza to, że należy w odpowiedni sposób wydawać polecenia. Kontrolowanie sytuacji polega na umiejętnym wprowadzaniu i wycofywaniu różnorodnych podpowiedzi (manualnych, wizualnych, werbalnych, itp.). Temu samemu celowi służy wprowadzanie do środowiska terapeutycznego wyraźnej struktury czasowo - przestrzennej.
Prowadząc terapię z dziećmi ze spektrum autyzmu konieczne jest rozbijanie umiejętności złożonych na bardzo drobne elementy składowe, z których każdy musi być uczony oddzielnie. Natomiast nowe umiejętności są dokładane do już istniejących (opanowanych). Z tego powodu Lovaas i Smith porównali nauczanie dzieci z autyzmem do budowania piramid.
Ostatecznym celem terapii jest nauczenie dziecka jak uczyć się od normalnego środowiska i jak oddziaływać na to środowisko, aby konsekwentnie przynosiło pozytywne rezultaty dziecku, jego rodzinie i innym ludziom.
Prowadzone działania:
1. Punkt konsultacyjny
Specjalistyczny punkt konsultacyjny ma na celu pomoc dzieciom z autyzmem oraz ich rodzinom w przezwyciężaniu skutków niepełnosprawności, dotykającej wszystkie dziedziny życia, poprzez zapewnienie wielostronnej, wielospecjalistycznej pomocy polegającej na diagnozie, terapii i edukacji.
Specjalistyczne konsultacje z zakresu terapii behawioralnej służą diagnozie oraz natychmiastowej poprawie funkcjonowania dzieci z autyzmem poprzez umożliwienie terapii. Bezpośrednimi odbiorcami są rodziny z zagrożeniem autyzmu lub już orzeczonym autyzmem. Rodziny otrzymują pomoc w formie konsultacji z rodzicami, która polega na obserwacji dziecka, napisaniu opinii, omówieniu sytuacji dziecka, zaproponowaniu dalszej skutecznej drogi terapeutycznej. Podczas spotkań podejmuje się pracę z dzieckiem, rodzice otrzymują informacje zwrotne - w jaki sposób podjąć współpracę z dzieckiem autystycznym, w jaki sposób radzić sobie z zachowaniami niepożądanymi takimi jak agresja, autoagresja, rutyny.
2. Rozwijanie zachowań deficytowych u osób z autyzmem w środowisku naturalnym.
Rozwijanie tych zachowań odbywa się poprzez organizowanie indywidualnych zajęć terapeutycznych w ich najbliższym środowisku jakim jest przedszkole, szkoła lub dom rodzinny.
3. Organizowanie szkoleń i warsztatów dla rodziców i terapeutów.
Mają one na celu zapoznawanie rodziców i terapeutów z metodami pracy z osobami z autyzmem oraz najnowszymi badaniami naukowymi. Natomiast warsztaty dla rodziców organizowane są w taki sposób, aby wyposażyć rodzica w konktretne umiejętności pomocy dziecku np: przedstawiaja i wprowadzaja metody komunikacji niewerbalnej, sposoby organizowania czasu wolnego dziecku, rozszerzania diety, trudnych zachowań, itp.
4. Pomoc w zbieraniu funduszy na terapię
Nasi podopieczni zbierają środki 1%, które wykorzystują na organizowanie terapii na terenie domu, w przedszkolu i w szkole oraz zatrudnienie terapeutów . Dzięki nim rodzice finansują również wszelkie artykuły potrzebne do terapii (pomoce edukacyjne, art.papiernicze, nagrody terapeutyczne, sprzęt multimedialny,itp), ale także aktywności sportowe (np: zakup karnetów na basen), wycieczki szkolne oraz inne niezbędne dziecku rzeczy (odzież, zabawki). Środki 1% przeznaczane są także na opłacenie czesnego za przedszkola i szkoły.
Przez cały rok można również wesprzeć podopiecznych Stowarzyszenia przekazując DAROWIZNY.
- Obszar działalności:Osoby niepełnosprawne
- Obszar działania:województwo kujawsko-pomorskie
- KRS:0000221611
- Konto:67 1050 1979 1000 0022 8979 2836
- Adres:Pająkowskiego 44/52, 87-100 Toruń
- WWW:www.spoza.org
- E-mail:biuro@spoza.org
- Telefon:728981238
Materiał promocyjny został sfinansowany ze środków finansowych
pochodzących z 1,5% podatku dochodowego od osób fizycznych.
Wesprzyj organizację pożytku publicznego „SPOZA” dzieląc się swoim podatkiem. Pamiętaj, że przekazanie 1,5% PIT na wybrany przez Ciebie cel pozostaje bez wpływu na Twoje rozliczenie z urzędem skarbowym i nie pomniejsza należnego zwrotu nadpłaty. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat najważniejszych elementów z których się składa rozliczenie PIT 2023 takich jak PIT 11, PIT 37, PIT 28 lub ulga na dziecko - zachęcamy do zapoznania się z treściami na stronach naszego serwisu.
Formularze PIT
Pomoc
O firmie
Wynagrodzenie
Przychody
Popularne ulgi
Pomoc Techniczna
- 534 30 50 40
- pn-pt 9:00 – 12:00
- pomoc@pitax.pl
Krajowa Informacja Skarbowa
- 22 330 0 330
- pn-pt 8:00 – 18:00