1
  • Pomagaj z nami!

    Rozliczając z nami PIT
    możesz przekazać 1% na cele statutowe
    Fundacja Podaj Dobro
    KRS 0000367815

Program ten nie umożliwia swobodnego wyboru i przekazania 1% podatku dochodowego od osób fizycznych wybranej Organizacji Pożytku Publicznego.

Mam w sobie siłę!

Fundacja zajmuje się wychowaniem do wartości, szczególnie pomoc młodzieży opuszczającej domy dziecka oraz wspieraniem przedsiębiorczości.

 

 

Jak wykorzystamy 1%

Środki z 1% zasilą budżet organizowanego Ogólnopolskiego Biegu Przełajowego Wychowanków Pieczy Zastępczej "MAM w SOBIE SIŁĘ".

Więcej o nas

Każdy młody człowiek u progu dorosłego życia napotyka bariery. Stają się nie do pokonania kiedy w tym zmaganiu zostaje sam. Taka sytuacja czeka wychowanków opuszczających domy dziecka. Często nie mogą zamieszkać u swoich rodziców i nie mają środków na wynajem mieszkania. Znalezienie dziś pracy bez kontaktów dorosłych jest niezmiernie trudne.

WARSZTATY 7 KOLORÓW
Zagadnienia, które chcemy aby młodziż poznała bądź utrwaliła uporządkowano dla uatrakcyjnienia programu wdług 7 kolorów. Każdy dzień będzie odznaczał się innym kolorem co pomoże uczestnikom zapamiętać prezentowane zagadnienia życia dorosłego. W programie zaplanowano także spotkania z osobami, które zechcą podzialić się z uczestnikami swoim życiowym doświadczeniem oraz z przedsiębiorcami, którzy mogą w przyszłości zaoferować pracę.

czerwony - praca, przedsiębiorczość, finanse, dobra materialne, budżet domowy, zakupy, oszczędzanie.
pomarańczowy - emocje, myśli, relacje, nawiązywanie relacji, budowa relacji, rozwiązywanie problemów:
żółty - stan ducha i troska o jego rozwój, znaczenie wspólnoty-grupy wsparcia, rola i waga bezpośrednich kontaktów międzyludzkich.
zielony - zdrowie, cielesność, seksualność, zdrowy styl życia, zdrowe żywienie, ruch, odpoczynek
niebieski - harmonia, ład i porządek, prawa natury, zasady społeczne:
indygo - wiedza, mądrość życiowa, odkrywanie własnych pasji, rozpoznawanie możliwości.
fioletowy - autoprezentacja, wymiana informacji, kultura języka, porozumiewanie się bez przemocy, umiejętność korzystania z mediów.

MAM w SOBIE SIŁĘ. Jest to idea upowszechnienia biegania. Ta dyscyplina sportu ma w sobie wiele wspólnego z życiem. Ciągle gdzieś biegniemy a kluczem w miarę bez wysiłkowego pokonywania kolejnych etapów życia jest wypracowanie swojego rytmu jak w biegu wyregulowanie oddechu.

Elementem tego programu jest OGÓLNOPOLSKI BIEG PRZEŁAJOWY z nagrodami w postaci voucherów, które są zachętą do systematycznego trenowania. Całość zmierza do wypracowania kultury biegania w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Codzienny trening może stać się rutyną a pokonywania kolejnych dystansów może przerodzić się w nawyk planowania działań, stawiania sobie celów i ich realizacji. Takie przygotowanie z pewnością pomoże wychowankowi odnaleźć się w dorosłym życiu i podejęcie konkretnych ról w życiu społecznym.

KOSTKA SPORTOWA

Kostka sportowa zmieniła klimat turnieju warcabowego w mojej szkole. Jej stosowanie przyniosło też długofalowe pozytywne skutki. Na koniec turnieju warcabowego w klasach 1-3 zauważyłam, że Jacek który otrzymał statuetkę i dyplom za zajęcie drugiego miejsca płakał, ponieważ nie udało mu się zdobyć pierwszego miejsca. Jacuś był dopiero w pierwszej klasie. Zdobycie drugiego miejsca było ogromnym sukcesem, ale on odbierał to jako porażkę. Dzień później, kiedy z nim o tym rozmawiałam powiedział mi, że więcej nie będzie grał w warcaby. Nadal był zły, a może nawet „załamany” swoją „porażką”. Zresztą nie był odosobniony w swojej postawie. Podobne zachowania zauważyłam w trakcie rozgrywek również u innych dzieci, choć nie zawsze były one tak nasilone, jak u Jacka. Dzieci mają czasem silnie rozbudzoną potrzebę sukcesu, nierzadko dlatego że boją się niespełnienia oczekiwań rodziców wobec siebie..

Na Jacka zwróciłam uwagę, ponieważ wygrywał bez trudu swoje mecze i bardzo mu na tym zależało. Widziałam go uśmiechniętego i zadowolonego. Cieszyło mnie to, ponieważ na innych lekcjach był raczej cichym i mało aktywnym uczniem, miał wolne tempo pracy, czasami wydawał się trochę „nieobecny”. Podobnie jak kilku innych uczniów przystąpił do turnieju, ponieważ pani wychowawczyni do tego zachęciła. W przypadku Jacka wydawało się to szczególnie dobrym pomysłem. Niestety porażka w finale rozgrywek wywołała u niego skrajne emocje.

Umiejętność rywalizacji, problem przyjęcia zwycięstwa, a jeszcze bardziej porażki, jest bardzo ważny w wychowaniu i jeśli dzieci wcześnie spotkają się z niepowodzeniem, może to ich trwale zniechęcić do podejmowania rywalizacji, utrwalać negatywne postawy wycofywania się wobec trudności, rezygnowania z podjętych decyzji lub dążenia do zwycięstwa za wszelką cenę. Zdawałam sobie sprawę, że pozostawienie tej sytuacji, brak przeciwdziałania może doprowadzić do niezdrowej rywalizacji, generowania lub pogłębiania podziałów w klasie, utrudnić komunikację, rozwijanie prawidłowych relacji.

W porozumieniu z wychowawcami klas 1-3 i głównym organizatorem turnieju zaproponowałam zmiany w regulaminie: wprowadzenia zasad wziętych z programu SPORT4PEACE (Sport dla Pokoju), który propaguje zasadę fair play, aby pomóc dzieciom we właściwym przeżywaniu rywalizacji. Jak oczekiwaliśmy – program nie tylko wprowadzi te zasady do życia sportowego i pozasportowego, ale także przyczyni się do przezwyciężenia trudności w radzeniu sobie z porażką. Rywalizujący uczniowie nauczą się przyjmować niepowodzenia z większym spokojem – nie jako coś nieodwracalnego i ostatecznego, ale jako element walki o zwycięstwo – nauczą się dostrzegać innych uczestników gry, cieszyć się z ich sukcesów, by potem także pełniej, bo „razem” przeżywać własne zwycięstwa. Celem programu, który adaptowałam na potrzeby turnieju warcabowego (wprowadzając sędziów fair play i specjalnych nagród fair play) jest: uwrażliwienie dzieci na wartość współpracy, na komunikowanie się i interakcję, wzajemny szacunek i pomoc, uczciwość w przestrzeganiu zasad gry, umiejętność słuchania kolegi, gotowość do przeproszenia za nieumyślne przekroczenie zasad gry itp. Wszystko to znajduje zastosowanie w łatwej do zapamiętania przez dzieci złotej regule: Zrób dla innych to, co chciałbyś, aby zrobili dla ciebie. Chodziło o to, by nauczyć ich praktycznego jej zastosowania w warunkach gier i zabaw sportowych.

Propozycje zmian zostały przyjęte i w kolejnym turnieju warcabowym zostały zastosowane przy użyciu Kostki sportowej, na ściankach której znajduje się 6 haseł:

  •  PLAY HARD – DO YOUR BEST! Daj z siebie wszystko, ciesz się grą.
  •  PLAY FAIR! Bądź uczciwy względem siebie i innych.
  •  HANG IN! Nawet jeśli jest trudno, nigdy się nie poddawaj.
  •  TAKE CARE OF! Każdy jest ważny: szanuj wszystkich.
  •  CELEBRATE! Ciesz się z sukcesów innych, jak ze swoich.
  •  MAKE A DIFFERENCE! Tylko razem możemy osiągnąć wielkie cele.

Monitorowałam przygotowania do rozgrywek, rozmawiałam z dziećmi o zbliżającym się turnieju, opowiedziałam im o zmianie zasad. Zaczęły się rozgrywki. Teraz prawie o wszystkim decydowała Kostka. Należało nią rzucić przed rozpoczęciem gry, przeczytać hasło, zastanowić się, jak można je zastosować i… można było grać.

Jacek był już w drugiej klasie i pomimo „porażki” w roku poprzednim, zapisał się jednak do turnieju. Eliminacje przeszedł bez żadnego problemu. Nadszedł czas finałów. Ponieważ zawodników nie było zbyt dużo – 12 osób – została przyjęta formuła gry – każdy z każdym. Wiele meczy, wiele okazji do wprowadzenia w życie zasad Kostki.

Obserwowałam przebieg finałów. Jacek bardzo żywo interesował się Kostką. Chętnie ją rzucał i czytał hasła, czasami prosił o ich dodatkowe wyjaśnienia. Na jego skupionej twarzy coraz częściej gościł również uśmiech. Tym razem szczęście mu dopisało. Jacek wygrał cały turniej, choć nie wszystkie mecze. Był radosny i zadowolony, ale też oklaskiwał swoich kolegów, którzy zajęli drugie i trzecie miejsce. Gratulował też koledze, który zajął ostatnie miejsce w fazie finałowej, ale za swoją sportową postawę otrzymał nagrodę Fair play.

Minął jeszcze rok i przyszedł trzeci turniej. Jacek w międzyczasie nauczył się pracować szybciej i dla osiągnięcia celu, czyli skończenia zadanej pracy, rezygnować ze swej wielkiej dokładności. Nie zawsze mu się to udawało, ale robił to coraz częściej, a przede wszystkim rozumiał potrzebę zwracania uwagi na upływający czas.

Wydawało się, że dla Jacka zwycięstwo będzie formalnością. Eliminacje turnieju warcabowego przeszedł jak burza, co było zresztą do przewidzenia. Tym razem jednak finały miały inną formułę, były podzielone na dwie części. Jacek przegrał dwa mecze i zajął drugie miejsce. Obserwowałam decydującą rozgrywkę. Z pewnym niepokojem myślałam: co będzie, jeśli przegra. Faktycznie przegrał i to z kolegą, którego z łatwością pokonał w eliminacjach. Ale tym razem była to całkiem inna historia. Hasło – „Ciesz się z sukcesów innych jak ze swoich” sprawiło, że podał rękę koledze, z którym przegrał i pogratulował mu zwycięstwa.

W czasie wręczania nagród bił brawo i uśmiechał się, a przecież tak samo jak dwa lata wcześniej zajął drugie miejsce i tak samo jak wtedy to on mógł się uważać za najbardziej przegranego. Przecież nie obronił tytułu Mistrza Szkoły w warcabach. A jednak zachowywał się zupełnie inaczej, a razem z nim podobnie, bardziej spokojnie i radośnie zachowywali się inni uczestnicy tego turnieju.

Kiedy go zapytałam, czy podobał mu się turniej, powiedział mi, że najważniejsze jest dobrze się bawić i cieszyć grą.






  • Obszar działalności:Działalność charytatywna
  • Obszar działania:cała Polska
  • KRS:0000367815
  • Adres:ul. Przy Kapliczce 16, 08-470 Wilga
  • WWW:podajdobro.pl
  • E-mail:podajdobro@gmail.com
  • Telefon:508 139 842



  • Formularze PIT 2018/2019 dla
    Fundacja Podaj Dobro

    KRS 0000367815

PIT-37 PIT-36 PIT-38 PIT-28
Rozliczenie
na zasadach ogólnych
Rozliczenie 
na zasadach ogólnych
Dochody
kapitałowe

Dochody rozliczane
ryczałtowo

Dochody podstawowe:
z pracy, z prac zleconych
oraz inne podstawowe.
PIT wybierany przez 82%
podatników.

Dochody z działalności
gospodarczej, dochody
małoletnich dzieci,
dochody z zagranicy
oraz inne dochody
rozliczane na zasadach
ogólnych.

 

Dochody z giełdy
papierów wartościowych
udziałów w spółkach
z o.o., Spółek Akcyjnych
i podobne.

Tylko dla tych, którzy zgłosili
chęć rozliczenia ryczałtowego:
dochody z wynajmu
i prowadzenia działalaności
gospodarczej.
PIT-39 PIT-36L PIT-OP

Pobierz załączniki:

PIT/B, PIT/D, PIT/O, PIT/BR, PIT/ZG, PIT/Z, PIT/M, PIT-2K, PIT-28/A, PIT-28/B

Do otwarcia plików potrzebujesz bezpłatnego programu Acrobat Reader lub przeglądarki internetowej z wtyczką do odczytywania plików PDF.

Wszystkie pliki zawierają podstawowy formularz PIT oraz wszystkie załączniki, które mogą być do niego dołączone. Wydrukuj tylko potrzebne załączniki pamiętając o ochronie środowiska.

 

 Zbycie nieruchomości Działalność gospodarcza
rozliczana liniowo
Oświadczenie
w sprawie 1% podatku

Wyłącznie dla osób, które
sprzedają nieruchomość
zakupioną w ciągu
5 ostatnich lat.

Dla osób prowadzących
jednoosobową działalność
gospodarczą, które wybrały
opodatkowanie liniowe 19%
PIT-OP wypełniają osoby,
które otrzymują z ZUS sporządzone przez ten organ na druku PIT-40A roczne rozliczenie podatkowe.

Wybraliśmy dla Państwa
proste, wygodne i bezpieczne rozliczenie PIT – naszym zdaniem najlepsze w Polsce

Chcemy odwdzięczyć się za wsparcie naszej organizacji. Dlatego udostępniamy Państwu, zupełnie za darmo, możliwość rozliczenia podatku. Wybraliśmy rozwiązanie wyróżniające się wśród programów i usług rozliczenia podatku dostępnych na rynku – system, w którym można rozliczyć podatek z przyjemnością, – system, który wskaże i podpowie jak można obniżyć podatek. Od 2012 roku PITax.pl Łatwe podatki obsługuje miliony zadowolonych podatników. Zapraszamy do skorzystania.
Rozlicz dowolne przychody –
obsługujemy wszystkie druki PIT
Rozlicz nawet najbardziej zawiłe przychody
Zapisz, wydrukuj lub zachowaj w bezpiecznym repozytorium
Odpowiedz na tylko proste pytania
bez cytowania ustaw i języka
prawnego
Wyślij przez internet do Urzędu Skarbowego – dostaniesz formalne Urzędowe Poświadczenie Odbioru
Bądź bezpieczny – podobnie jak systemy bankowe nigdy nie przechowujemy danych na komputerze użytkownika

Fundacja Podaj Dobro

  • Mam w sobie siłę!

    Fundacja zajmuje się wychowaniem do wartości, szczególnie pomoc młodzieży opuszczającej domy dziecka oraz wspieraniem przedsiębiorczości.

     

     

  • Jak wykorzystamy 1%

    Środki z 1% zasilą budżet organizowanego Ogólnopolskiego Biegu Przełajowego Wychowanków Pieczy Zastępczej "MAM w SOBIE SIŁĘ".

  • Więcej o nas

    Każdy młody człowiek u progu dorosłego życia napotyka bariery. Stają się nie do pokonania kiedy w tym zmaganiu zostaje sam. Taka sytuacja czeka wychowanków opuszczających domy dziecka. Często nie mogą zamieszkać u swoich rodziców i nie mają środków na wynajem mieszkania. Znalezienie dziś pracy bez kontaktów dorosłych jest niezmiernie trudne.

    WARSZTATY 7 KOLORÓW
    Zagadnienia, które chcemy aby młodziż poznała bądź utrwaliła uporządkowano dla uatrakcyjnienia programu wdług 7 kolorów. Każdy dzień będzie odznaczał się innym kolorem co pomoże uczestnikom zapamiętać prezentowane zagadnienia życia dorosłego. W programie zaplanowano także spotkania z osobami, które zechcą podzialić się z uczestnikami swoim życiowym doświadczeniem oraz z przedsiębiorcami, którzy mogą w przyszłości zaoferować pracę.

    czerwony - praca, przedsiębiorczość, finanse, dobra materialne, budżet domowy, zakupy, oszczędzanie.
    pomarańczowy - emocje, myśli, relacje, nawiązywanie relacji, budowa relacji, rozwiązywanie problemów:
    żółty - stan ducha i troska o jego rozwój, znaczenie wspólnoty-grupy wsparcia, rola i waga bezpośrednich kontaktów międzyludzkich.
    zielony - zdrowie, cielesność, seksualność, zdrowy styl życia, zdrowe żywienie, ruch, odpoczynek
    niebieski - harmonia, ład i porządek, prawa natury, zasady społeczne:
    indygo - wiedza, mądrość życiowa, odkrywanie własnych pasji, rozpoznawanie możliwości.
    fioletowy - autoprezentacja, wymiana informacji, kultura języka, porozumiewanie się bez przemocy, umiejętność korzystania z mediów.

    MAM w SOBIE SIŁĘ. Jest to idea upowszechnienia biegania. Ta dyscyplina sportu ma w sobie wiele wspólnego z życiem. Ciągle gdzieś biegniemy a kluczem w miarę bez wysiłkowego pokonywania kolejnych etapów życia jest wypracowanie swojego rytmu jak w biegu wyregulowanie oddechu.

    Elementem tego programu jest OGÓLNOPOLSKI BIEG PRZEŁAJOWY z nagrodami w postaci voucherów, które są zachętą do systematycznego trenowania. Całość zmierza do wypracowania kultury biegania w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Codzienny trening może stać się rutyną a pokonywania kolejnych dystansów może przerodzić się w nawyk planowania działań, stawiania sobie celów i ich realizacji. Takie przygotowanie z pewnością pomoże wychowankowi odnaleźć się w dorosłym życiu i podejęcie konkretnych ról w życiu społecznym.

    KOSTKA SPORTOWA

    Kostka sportowa zmieniła klimat turnieju warcabowego w mojej szkole. Jej stosowanie przyniosło też długofalowe pozytywne skutki. Na koniec turnieju warcabowego w klasach 1-3 zauważyłam, że Jacek który otrzymał statuetkę i dyplom za zajęcie drugiego miejsca płakał, ponieważ nie udało mu się zdobyć pierwszego miejsca. Jacuś był dopiero w pierwszej klasie. Zdobycie drugiego miejsca było ogromnym sukcesem, ale on odbierał to jako porażkę. Dzień później, kiedy z nim o tym rozmawiałam powiedział mi, że więcej nie będzie grał w warcaby. Nadal był zły, a może nawet „załamany” swoją „porażką”. Zresztą nie był odosobniony w swojej postawie. Podobne zachowania zauważyłam w trakcie rozgrywek również u innych dzieci, choć nie zawsze były one tak nasilone, jak u Jacka. Dzieci mają czasem silnie rozbudzoną potrzebę sukcesu, nierzadko dlatego że boją się niespełnienia oczekiwań rodziców wobec siebie..

    Na Jacka zwróciłam uwagę, ponieważ wygrywał bez trudu swoje mecze i bardzo mu na tym zależało. Widziałam go uśmiechniętego i zadowolonego. Cieszyło mnie to, ponieważ na innych lekcjach był raczej cichym i mało aktywnym uczniem, miał wolne tempo pracy, czasami wydawał się trochę „nieobecny”. Podobnie jak kilku innych uczniów przystąpił do turnieju, ponieważ pani wychowawczyni do tego zachęciła. W przypadku Jacka wydawało się to szczególnie dobrym pomysłem. Niestety porażka w finale rozgrywek wywołała u niego skrajne emocje.

    Umiejętność rywalizacji, problem przyjęcia zwycięstwa, a jeszcze bardziej porażki, jest bardzo ważny w wychowaniu i jeśli dzieci wcześnie spotkają się z niepowodzeniem, może to ich trwale zniechęcić do podejmowania rywalizacji, utrwalać negatywne postawy wycofywania się wobec trudności, rezygnowania z podjętych decyzji lub dążenia do zwycięstwa za wszelką cenę. Zdawałam sobie sprawę, że pozostawienie tej sytuacji, brak przeciwdziałania może doprowadzić do niezdrowej rywalizacji, generowania lub pogłębiania podziałów w klasie, utrudnić komunikację, rozwijanie prawidłowych relacji.

    W porozumieniu z wychowawcami klas 1-3 i głównym organizatorem turnieju zaproponowałam zmiany w regulaminie: wprowadzenia zasad wziętych z programu SPORT4PEACE (Sport dla Pokoju), który propaguje zasadę fair play, aby pomóc dzieciom we właściwym przeżywaniu rywalizacji. Jak oczekiwaliśmy – program nie tylko wprowadzi te zasady do życia sportowego i pozasportowego, ale także przyczyni się do przezwyciężenia trudności w radzeniu sobie z porażką. Rywalizujący uczniowie nauczą się przyjmować niepowodzenia z większym spokojem – nie jako coś nieodwracalnego i ostatecznego, ale jako element walki o zwycięstwo – nauczą się dostrzegać innych uczestników gry, cieszyć się z ich sukcesów, by potem także pełniej, bo „razem” przeżywać własne zwycięstwa. Celem programu, który adaptowałam na potrzeby turnieju warcabowego (wprowadzając sędziów fair play i specjalnych nagród fair play) jest: uwrażliwienie dzieci na wartość współpracy, na komunikowanie się i interakcję, wzajemny szacunek i pomoc, uczciwość w przestrzeganiu zasad gry, umiejętność słuchania kolegi, gotowość do przeproszenia za nieumyślne przekroczenie zasad gry itp. Wszystko to znajduje zastosowanie w łatwej do zapamiętania przez dzieci złotej regule: Zrób dla innych to, co chciałbyś, aby zrobili dla ciebie. Chodziło o to, by nauczyć ich praktycznego jej zastosowania w warunkach gier i zabaw sportowych.

    Propozycje zmian zostały przyjęte i w kolejnym turnieju warcabowym zostały zastosowane przy użyciu Kostki sportowej, na ściankach której znajduje się 6 haseł:

    •  PLAY HARD – DO YOUR BEST! Daj z siebie wszystko, ciesz się grą.
    •  PLAY FAIR! Bądź uczciwy względem siebie i innych.
    •  HANG IN! Nawet jeśli jest trudno, nigdy się nie poddawaj.
    •  TAKE CARE OF! Każdy jest ważny: szanuj wszystkich.
    •  CELEBRATE! Ciesz się z sukcesów innych, jak ze swoich.
    •  MAKE A DIFFERENCE! Tylko razem możemy osiągnąć wielkie cele.

    Monitorowałam przygotowania do rozgrywek, rozmawiałam z dziećmi o zbliżającym się turnieju, opowiedziałam im o zmianie zasad. Zaczęły się rozgrywki. Teraz prawie o wszystkim decydowała Kostka. Należało nią rzucić przed rozpoczęciem gry, przeczytać hasło, zastanowić się, jak można je zastosować i… można było grać.

    Jacek był już w drugiej klasie i pomimo „porażki” w roku poprzednim, zapisał się jednak do turnieju. Eliminacje przeszedł bez żadnego problemu. Nadszedł czas finałów. Ponieważ zawodników nie było zbyt dużo – 12 osób – została przyjęta formuła gry – każdy z każdym. Wiele meczy, wiele okazji do wprowadzenia w życie zasad Kostki.

    Obserwowałam przebieg finałów. Jacek bardzo żywo interesował się Kostką. Chętnie ją rzucał i czytał hasła, czasami prosił o ich dodatkowe wyjaśnienia. Na jego skupionej twarzy coraz częściej gościł również uśmiech. Tym razem szczęście mu dopisało. Jacek wygrał cały turniej, choć nie wszystkie mecze. Był radosny i zadowolony, ale też oklaskiwał swoich kolegów, którzy zajęli drugie i trzecie miejsce. Gratulował też koledze, który zajął ostatnie miejsce w fazie finałowej, ale za swoją sportową postawę otrzymał nagrodę Fair play.

    Minął jeszcze rok i przyszedł trzeci turniej. Jacek w międzyczasie nauczył się pracować szybciej i dla osiągnięcia celu, czyli skończenia zadanej pracy, rezygnować ze swej wielkiej dokładności. Nie zawsze mu się to udawało, ale robił to coraz częściej, a przede wszystkim rozumiał potrzebę zwracania uwagi na upływający czas.

    Wydawało się, że dla Jacka zwycięstwo będzie formalnością. Eliminacje turnieju warcabowego przeszedł jak burza, co było zresztą do przewidzenia. Tym razem jednak finały miały inną formułę, były podzielone na dwie części. Jacek przegrał dwa mecze i zajął drugie miejsce. Obserwowałam decydującą rozgrywkę. Z pewnym niepokojem myślałam: co będzie, jeśli przegra. Faktycznie przegrał i to z kolegą, którego z łatwością pokonał w eliminacjach. Ale tym razem była to całkiem inna historia. Hasło – „Ciesz się z sukcesów innych jak ze swoich” sprawiło, że podał rękę koledze, z którym przegrał i pogratulował mu zwycięstwa.

    W czasie wręczania nagród bił brawo i uśmiechał się, a przecież tak samo jak dwa lata wcześniej zajął drugie miejsce i tak samo jak wtedy to on mógł się uważać za najbardziej przegranego. Przecież nie obronił tytułu Mistrza Szkoły w warcabach. A jednak zachowywał się zupełnie inaczej, a razem z nim podobnie, bardziej spokojnie i radośnie zachowywali się inni uczestnicy tego turnieju.

    Kiedy go zapytałam, czy podobał mu się turniej, powiedział mi, że najważniejsze jest dobrze się bawić i cieszyć grą.

  • Obszar działalności:Działalność charytatywna
  • Obszar działania:cała Polska
  • KRS:0000367815
  • Adres:ul. Przy Kapliczce 16, 08-470 Wilga
  • WWW:podajdobro.pl
  • E-mail:podajdobro@gmail.com
  • Telefon:508 139 842
    • Rozliczenie na zasadach ogólnych

      Dochody podstawowe: z pracy, z prac zleconych oraz inne podstawowe. PIT wybierany przez 82% podatników.

    • Rozliczenie na zasadach ogólnych

      Dochody z działalności gospodarczej, dochody małoletnich dzieci, dochody z zagranicy oraz inne dochody rozliczane na zasadach ogólnych.

    • Dochody kapitałowe

      Dochody z giełdy papierów wartościowych udziałów w spółkach z o.o., Spółek Akcyjnych i podobne.

    • Dochody rozliczane ryczałtowo

      Tylko dla tych, którzy zgłosili chęć rozliczenia ryczałtowego: dochody z wynajmu i prowadzenia działalaności gospodarczej.

    • Zbycie nieruchomości

      Wyłącznie dla osób, które sprzedają nieruchomość zakupioną w ciągu 5 ostatnich lat.

    • Działalność gospodarcza rozliczana liniowo

      Dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, które wybrały opodatkowanie liniowe 19%

    • Oświadczenie w sprawie 1% podatku

      PIT-OP wypełniają osoby, które otrzymują z ZUS sporządzone przez ten organ na druku PIT-40A roczne rozliczenie podatkowe.

    • Wybraliśmy dla Państwa proste, wygodne i bezpieczne rozliczenie PIT – naszym zdaniem najlepsze w Polsce

      Chcemy odwdzięczyć się za wsparcie naszej organizacji. Dlatego udostępniamy Państwu, zupełnie za darmo, możliwość rozliczenia podatku. Wybraliśmy rozwiązanie wyróżniające się wśród programów i usług rozliczenia podatku dostępnych na rynku – system, w którym można rozliczyć podatek z przyjemnością, – system, który wskaże i podpowie jak można obniżyć podatek. Od 2012 roku PITax.pl Łatwe podatki obsługuje miliony zadowolonych podatników. Zapraszamy do skorzystania.

    • Rozlicz dowolne przychody – obsługujemy wszystkie druki PIT

    • Rozlicz nawet najbardziej zawiłe przychody

    • Zapisz, wydrukuj lub zachowaj w bezpiecznym repozytorium

    • Odpowiedz na tylko proste pytania
      bez cytowania ustaw i języka
      prawnego

    • Wyślij przez internet do Urzędu Skarbowego – dostaniesz formalne Urzędowe Poświadczenie Odbioru

    • Bądź bezpieczny – podobnie jak systemy bankowe nigdy nie przechowujemy danych na komputerze użytkownika

    Pomoc Techniczna

    • 534 30 50 40
    • pn - pt: 9:00 - 16:00

    Krajowa Informacja Skarbowa

    • 22 330 0 330
    • pn - pt: 7:00 - 18:00