Gorąco polecam. Asystent prowadzi krok po kroku, dzięki czemu szybko i sprawnie można wszystko rozliczyć
2024-03-09 20:22
źródło: FacebookData aktualizacji: 30-01-2024, 14:45
e-Deklaracje to system, który znacząco ułatwia rozliczenie z Urzędem Skarbowym. Dzięki e‑Deklaracjom w kilku krokach złożysz swoje zeznanie podatkowe, a także rozliczysz ulgi i przekażesz swój 1,5% podatku na dowolny cel. Co więcej, korzystając z takiej formy rozliczenia, otrzymasz zwrot podatku w krótszym terminie, niż miałoby to miejsce w przypadku wypełniania deklaracji PIT w tradycyjnej formie. Poniżej znajdziesz wszystkie niezbędne informacje na temat e‑Deklaracji 2023/2024.
Spis treści
Czym są e-Deklaracje 2024?
Formularze interaktywne e-Deklaracje 2024
Kto może złożyć e-Deklaracje 2024?
Informacje potrzebne do złożenia e-Deklaracji 2024
Jak złożyć e-Deklaracje 2024?
Jak podpisać e-Deklaracje?
e-Deklaracje w PITax.pl
e-Deklaracje 2024 to wirtualny system, dzięki któremu możliwe jest przesłanie drogą elektroniczną rozliczenia podatkowego. System ten został uruchomiony 1 stycznia 2008 r. i z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Za jego pośrednictwem można złożyć formularze PIT-16, 16A, 19A, 28, 28S 36, 36L, 37, 38 i 39, a także aktualizować dane osobowe, przesyłać inne dokumenty (np. podania) i sprawdzać informacje na temat stanu swoich rozliczeń. Celem systemu e-Deklaracje jest zracjonalizowanie wydatków administracji publicznej związanych z informatyzacją Polski, a także ułatwienie podatnikom rozliczania się z urzędem skarbowym.
Formularze interaktywne e-Deklaracje przeznaczone są dla podatników i płatników będących osobami fizycznymi. Obecnie obowiązują następujące formularze interaktywne:
PIT – podatek dochodowy od osób fizycznych:
VAT – podatek od towarów i usług:
IGH-1 – formularz zawierający informacje dotyczące funkcjonowania podmiotu urządzającego i prowadzącego działalność w zakresie gier hazardowych.
Odpowiedz na serię prostych pytań i PITax.pl wyśle Twój PIT do urzędu skarbowego!
PIT w kilka minutZ e-Deklaracji może korzystać każdy podatnik i płatnik składek, a także przedsiębiorstwo w spadku. Usługa e-Deklaracje została uruchomiona w 2008 roku. Do podatników mogących złożyć e-Deklarację zaliczają się wszystkie podmioty odprowadzające:
podatek dochodowy od osób fizycznych,
podatek dochodowy od osób prawnych,
podatek od towarów i usług,
podatek od spadków i darowizn,
podatek od czynności cywilnoprawnych,
podatek od niektórych instytucji finansowych,
podatek od gier hazardowych,
podatek tonażowy,
podatek od wydobycia niektórych kopalin.
Aby złożyć e-Deklarację należy spełniać następujące warunki:
posiadać podpis elektroniczny z ważnym certyfikatem, który jest potwierdzony notarialnie lub poprzez biuro certyfikujące e-podpis (w przypadku nieposiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego można złożyć formularze PIT-16, 16A, 19A, 28, 36, 36L, 37, 38 i 39, wpisując kwotę przychodu zadeklarowaną na formularzu sprzed roku w odpowiednie miejsce na formularzu interaktywnym),
przygotować podstawowe dane, takie jak: numer PESEL, aktualny adres (a także adres małżonka i dzieci), kwotę przychodu za poprzedni rok podatkowy,
posiadać wszystkie otrzymane rozliczenia PIT-11 i PIT-8C za rozliczany rok podatkowy, a w przypadku braku tych dokumentów samodzielnie ustaloną wartość przychodu,
przygotować numer KRS organizacji pożytku publicznego w przypadku chęci przekazania 1,5% podatku.
e-Deklarację można złożyć na trzy sposoby:
Za pomocą formularza interaktywnego znajdującego się na stronie podatki.gov.pl, gdzie dostępne są formularze interaktywne w formacie PDF lub formularze online;
Poprzez aplikację e-Deklaracje Desktop dostępną na stronie Ministerstwa Finansów, która działa zarówno w systemie Windows, jak i macOS oraz Linux;
Przy użyciu oprogramowania zewnętrznej firmy, takiego jak PITax.pl, co jest najprostszym i najbardziej intuicyjnym sposobem na złożenie deklaracji podatkowej.
Aby podpisać e-Deklarację, wystarczy posiadać kwalifikowany podpis elektroniczny wystawiony przez kwalifikowany urząd certyfikacji lub posłużyć się tzw. danymi autoryzującymi. Na dane autoryzujące składają się:
PESEL lub NIP,
imię i nazwisko,
data urodzenia,
kwota przychodu z ubiegłorocznego zeznania podatkowego (np. w 2024 r., kiedy składasz rozliczenie za 2023 rok, wpisujesz kwotę przychodu za 2022 r.).
Możliwe jest również złożenie podpisu elektronicznym podpisem podatnika zarejestrowanego na Portalu Podatkowym, jednak tylko w przypadku gdy e-Deklaracja wysyłana jest za pośrednictwem tego portalu.
Kolejnym sposobem podpisania e-Deklaracji jest posiadanie profilu zaufanego na platformie ePUAP, który można zautoryzować za pośrednictwem bankowości internetowej.
PITax.pl to platforma umożliwiająca proste rozliczenie PIT. Program jest całkowicie darmowy i można w nim rozliczyć wszystkie rodzaje deklaracji podatkowych w kilku krokach. Można to zrobić za pomocą każdego urządzenia posiadającego dostęp do Internetu – przez całą dobę, niezależnie od dnia tygodnia. System PITax.pl jest zintegrowany z oprogramowaniem resortu finansów e-Deklaracje i działa całkowicie intuicyjnie, a co za tym idzie, sam oblicza wszystkie wartości, pozwala rozliczyć ulgi i odliczenia oraz przekazać 1,5% na OPP, a przede wszystkim uwzględnia wszystkie aktualne przepisy prawa podatkowego.
e-Deklaracja to tradycyjne rozliczenie PIT w nowoczesnej, czyli elektronicznej formie. W związku z tym, aby wysłać PIT przez e-Deklarację, należy mieć dostęp do Internetu. Następnym krokiem jest wybór programu do wysłania e-Deklaracji spośród: programu Ministerstwa Finansów, aplikacji e- Deklaracje Desktop lub systemu do rozliczania PIT, np. PITax.pl. Kolejny etap to uzupełnienie danych w taki sam sposób, jak miało to miejsce w przypadku wypełniania tradycyjnego rozliczenia. Wpisywane wartości i dane są na bieżąco sprawdzane przez oprogramowanie i w razie popełnienia pomyłki zostaje wyświetlony komunikat informujący o nieprawidłowo wypełnionych pozycjach. Po należytym uzupełnieniu wszystkich wymaganych pól system informuje, że formularz jest gotowy do wysłania. W celu wysłania e-Deklaracji do właściwego urzędu skarbowego należy złożyć podpis elektroniczny. Ostatnim krokiem jest kliknięcie odnośnika „wyślij”, po czym następuje automatyczne sprawdzanie poprawności deklaracji i możliwe jest pobranie UPO, czyli urzędowego poświadczenia odbioru, będącego potwierdzeniem złożenia deklaracji podatkowej w formie elektronicznej.
Przychód za poprzedni rok podatkowy można sprawdzić na stronie podatki.gov.pl. W tym celu trzeba mieć założony profil zaufany, utworzony e-dowód lub użyć autoryzacji przez bankowość elektroniczną. Drugim, nieco bardziej tradycyjnym sposobem na uzyskanie informacji o przychodzie za poprzedni rok, jest wizyta w urzędzie skarbowym. Aby uzyskać kopię rozliczenia PIT, należy złożyć wniosek o wydanie tej kopii. Ta usługa, w przeciwieństwie do elektronicznej drogi, jest płatna 5 zł za każdą kopiowaną stronę dokumentu.
Najprostszym i najpewniejszym sposobem na szybkie sprawdzenie przychodu za poprzedni rok jest drukowanie deklaracji po każdym rozliczeniu z urzędem skarbowym i przechowywanie dokumentów. Co więcej, w świetle obowiązujących przepisów, dokumenty podatkowe powinny być przechowywane przez pięć lat od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło rozliczenie. Stosując się do tej regulacji, nikt nie powinien mieć problemu z uzyskaniem informacji o wysokości przychodu za poprzedni rok.
Chcesz sprawdzić jakie ulgi i odliczenia możesz uzyskać za 2023 rok?
Sprawdź teraz!E-podpis, czyli kwalifikowany podpis elektroniczny, to forma potwierdzenia autentyczności składanego online dokumentu i tożsamości jego nadawcy.
E-podpis musi spełniać takie same warunki, jak podpis tradycyjny – powinien być unikatowy i trudny lub niemożliwy do podrobienia. Bezpieczny podpis elektroniczny można nabyć w kilku miejscach: w Krajowej Izbie Rozliczeniowej, Enigma S.O.I. i Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych. Instytucje te wydają certyfikat i klucz prywatny przechowywany na karcie kryptograficznej, które stanowią uwierzytelnienie e-podpisu.
Prostszym i darmowym sposobem na złożenie e-podpisu jest założenie konta na platformie ePUAP. Posiadając profil zaufany (potwierdzony za pośrednictwem bankowości internetowej) można podpisywać elektroniczne dokumenty, jak np.
e-Deklaracje.
Korektę e-Deklaracji składa się tak samo jak właściwą deklarację podatkową, wystarczy jedynie zaznaczyć na pierwszej stronie kreatora, że jest to korekta zeznania, a nie złożenie zeznania (zaznaczenie pola „korekta zeznania”).
UPO, czyli urzędowe poświadczenie odbioru, jest potwierdzeniem złożenia deklaracji podatkowej w formie elektronicznej. UPO można pobrać jedynie w przypadku gdy e-Deklaracja została prawidłowo złożona i zweryfikowana, czyli ma status „200: Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie, pobierz UPO”. Pozytywna weryfikacja e-Deklaracji sprawia, że automatycznie zostaje podświetlony przycisk „Pobierz urzędowe poświadczenie odbioru (UPO)” w kreatorze. Należy na niego kliknąć i nastąpi pobieranie pliku PDF zawierającego dokument UPO będący dowodem prawidłowego przesłania deklaracji podatkowej w formie elektronicznej.
Załącznik PIT/O należy składać równocześnie z zeznaniem podatkowym PIT-28,
PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS lub PIT-37. Można to zrobić zarówno za pośrednictwem e-Deklaracji na stronie podatki.gov.pl, jak i przy użyciu kreatora firmy zewnętrznej, takiej jak PITax.pl.
Na stronie podatki.gov.pl znajdują się formularze interaktywne dotyczące rejestracji podatników (NIP-2 NIP-7 NIP-8 ZAP-3). Można tam znaleźć także formularze elektroniczne dotyczące innych podatków jak np. gier hazardowych, podatku tonażowego oraz podatku od niektórych instytucji finansowych (IGH-1 PT-1 PT-2 FIN-1 PSD-1) oraz pozostałe formularze interaktywne (CBC-P CBC-R CRS-1 FAT-1 OEG-1 ORD-TK ORD-U ORD-W1 SPW-1 SPW-2 WZP-1K WZP-1M WZP-1R WZS-1K WZS- 1M WZS-1R DRA-2). Druki PIT, jak również załączniki do druków PIT znajdują się także na stronach internetowych służących do składania zeznań podatkowych, takich jak PITax.pl.
Podczas ostatniego kroku wypełniania e-Deklaracji należy kliknąć „Wyślij”, po czym następuje automatyczne sprawdzanie poprawności deklaracji. System po zweryfikowaniu poprawności deklaracji podatkowej wyświetla informację, czy formularz może zostać przesłany i na tej podstawie można pobrać potwierdzenie złożenia deklaracji, czyli UPO. Prawidłowo wypełniony i przesłany formularz spowoduje wysłanie komunikatu „200: Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie, pobierz UPO”. Pojawienie się innej informacji oznacza wystąpienie błędu, a co za tym idzie, konieczność poprawienia deklaracji. Niepoprawnie wypełniony formularz może być oznaczony:
100 Błędny komunikat SOAP,
Zalety rozliczenia PIT z PITax.pl
korzystne rozliczenie – podpowiadamy jak zapłacić możliwie niski podatek
system zgodny z najnowszymi przepisami podatkowymi
z weryfikatorem poprawności wprowadzonych danych
z oficjalnym Urzędowym Poświadczeniem Odbioru (UPO)
Aktualności
Opinie użytkowników
Gorąco polecam. Asystent prowadzi krok po kroku, dzięki czemu szybko i sprawnie można wszystko rozliczyć
2024-03-09 20:22
źródło: FacebookRozliczenie bez problemu. Szybko i prosto!!!!
2024-03-08 17:50
źródło: FacebookFajny i szybki program ułatwiający rozliczenie się z US ale największy plus jest taki, że można samemu decydować o tym komu przekazać 1,5% podatku, polecam
Kasik
źródło: E-mailBardzo skuteczny, szybki i efektywny sposób rozliczenia zeznania podatkowego wraz ze wszystkim formalnościami dot. wysyłki do Urzędu skarbowego.
2024-03-04 13:39
źródło: FacebookSzybko, łatwo, bez zbędnych kosztów Polecam!
2024-03-01 19:44
źródło: FacebookBardzo łatwe rozliczenie PIT wspomaga w optymalnym rozliczeniu z przysługującymi ulgami.
2024-02-29 22:04
źródło: FacebookSuper program. Klepie się w tabeli PIT11 i wszystko wychodzi w PIT37. Polecam dla pracujących w wieku emerytalnym. W innych programach wychodziły głupoty (nieodpowiednie rubryki nie do poprawienia).
Gorąco polecam.
2024-02-27 21:20
źródło: FacebookPITax.pl Łatwe Podatki to wygodny, szybki i darmowy sposób na Twoje PITy.
Rozlicz PIT OnlineFormularze PIT
Pomoc
O firmie
Wynagrodzenie
Przychody
Popularne ulgi