Jesteś tutaj: Strona główna Wiedza Aktualności PIT-11 i co dalej? Instrukcja rozliczeń podatków za rok 2020 na podstawie otrzymanego PIT-11

PIT-11 i co dalej? Instrukcja rozliczeń podatków za rok 2020 na podstawie otrzymanego PIT-11

▪ 15 lutego 2021 r. ▪ Zaktualizowano: 15 lutego 2021 r. ▪ Autor: Redakcja PITax.pl

Do 1 marca 2021 roku pracodawcy zobowiązani są do wysłania PIT-11. Na jego podstawie istnieje możliwość rozliczenia podatków przez osoby fizyczne, które podlegają obowiązkowi składania deklaracji z tytułu uzyskania dochodów.

PIT-11 i co dalej? Instrukcja rozliczeń podatków za rok 2020 na podstawie otrzymanego PIT-11

Dlaczego otrzymujemy PIT-11?

PIT-11 wysyła pracodawca, który odprowadza składki z tytułu zatrudnienia pracownika, zaliczki na podatek dochodowy i ustala kwotę wynagrodzenia dla pracowników. Wszystkie te informacje zawiera PIT-11. Dlatego każda osoba, która uzyskuje dochód, musi otrzymać komplet informacji, które podaje pracodawca w celu właściwego rozliczenia podatku. Osoby, które w roku 2021 otrzymały PIT-11 za rok 2020, mogą od razu przystąpić, na podstawie informacji w nim zawartych, do rozliczania PIT-37 lub PIT-36.

Instrukcja wypełniania deklaracji podatkowej

Podatnik musi otrzymać od swoich wszystkich pracodawców PIT-11.  Brak PIT-11 sprawi, że nie będzie mógł podać wymaganych w deklaracji podatkowej informacji. Dlatego należy zachować wszystkie otrzymane PIT- 11.

Przystępując do rozliczeń podatkowych, jest zalecane, aby osoba składająca deklarację wybrała program do rozliczeń, za pomocą którego wyśle wybrany PIT elektronicznie do urzędu skarbowego. Istnieją aktualnie nowoczesne i intuicyjne programy do rozliczeń podatkowych, które sugerują poszczególne rubryki do wypełnienia i kwoty do wpisania.

Podstawą rozliczeń jest jednak PIT-11. W nim zawierają się kwoty naszych dochodów oraz wszystkie składki, zaliczki i koszty przychodu. Trzeba pamiętać, aby wszystkie zawarte w PIT-11 informacje należy wpisać podczas składania zeznania podatkowego PIT.

Czy nowy serwis internetowy e-Urząd Skarbowy pomaga w rozliczeniach PIT?

1 lutego 2021 roku uruchomiona została przez rząd usługa Twój e- PIT w serwisie e-Urząd Skarbowy. Jest pomocny rodzaj domyślnego wypełnienia deklaracji podatkowej. Wszystkie dane są wpisane tam automatycznie na podstawie zebranych informacji o podatniku w KAS (Krajowa Administracja Skarbowa).

Dane wpisane są na ogół prawidłowe, należy je jednak sprawdzić, kładąc szczególny nacisk na kwestię możliwych ulg podatkowych, które często wymagają własnoręcznego uzupełnienia przez podatnika. Wstępnie gotowa deklaracja podatkowa z usługi Twój e-PIT zbiera wszystkie dane związane z rozliczeniami PIT-11 pracodawców tego, kto dokonuje rozliczeń na portalu. Jest to bardzo bezpieczny i praktyczny sposób wypełniania PIT za rok 2020, choć zalecania jest weryfikacja danych zawartych w deklaracji przed wysłaniem jej do urzędu skarbowego.

Pomoc Techniczna

  • 534 30 50 40
  • pn-pt 9:00-16:00

Krajowa Informacja Skarbowa

  • 22 330 0 330
  • pn-pt 7:00-18:00