Jesteś tutaj: Strona główna Wiedza Aktualności Podatki 2020: zdalna obsługa klientów ZUS w czasie epidemii COVID-19

Podatki 2020: zdalna obsługa klientów ZUS w czasie epidemii COVID-19

▪ 30 marca 2020 r. ▪ Zaktualizowano: 30 marca 2020 r. ▪ Autor: Redakcja PITax.pl

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że z powodu stanu epidemii w Polsce do 10 kwietnia można się nim kontaktować za pośrednictwem portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS oraz telefonicznie.

Podatki 2020: zdalna obsługa klientów ZUS w czasie epidemii COVID-19

Bez wychodzenia z domu – przez portal Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS – można korzystać z usług elektronicznych ZUS. Wystarczy w tym celu założyć profili na PUE ZUS.

Konto klienta można założyć na portalu PUE ZUS przez internet – korzystając z profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub z konta bankowości elektronicznej.

Platforma PUE ZUS umożliwia samodzielne pobranie potwierdzenia danych zgromadzonych w ZUS oraz wystosowanie elektronicznych wniosków o wydanie wymaganych zaświadczeń.

Obsługa telefoniczna ZUS zapewnia:

1) ogólnopolską infolinię pod numerem telefonu 22 560 16 00 działającą w dni robocze w godzinach 7-18;

2) specjalne numery telefonu dostępne w dni robocze w godzinach 7 - 15:

  • 22 290 87 01 – obsługa świadczeń związanych z poddaniem się kwarantannie lub izolacji, a także obsługa zasiłków opiekuńczych na okres opieki nad dzieckiem (w konsekwencji zamknięcia żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły);
  • 22 290 87 02, 22 290 87 03 – obsługa wsparcia dla przedsiębiorców.

Ponadto we wszystkich placówkach ZUS, w wyodrębnionych strefach, można samodzielnie składać wnioski – bez bezpośredniego kontaktu z pracownikami.

Powyższe rozwiązania mają zwiększyć poziom bezpieczeństwa i zapewnić niezakłóconą obsługę interesantów ZUS.

Pomoc Techniczna

  • 534 30 50 40
  • pn-pt 9:00-16:00

Krajowa Informacja Skarbowa

  • 22 330 0 330
  • pn-pt 7:00-18:00