Zwolnienie dodatku solidarnościowego z PIT

Ustawa o dodatku solidarnościowym wprowadza zmiany do ustawy PIT – dodatek solidarnościowy został zwolniony z podatku dochodowego od osób fizycznych.

Zwolnienie dodatku solidarnościowego z PIT

Ustawa z dnia 19 czerwca 2020 r. o dodatku solidarnościowym przyznawanym w celu neutralizowania negatywnych skutków COVID-19 (Dz. U. poz. 1068) weszła w życie 21 czerwca 2020 r. Ustawa określa warunki nabywania prawa, wysokość, tryb przyznawania oraz zasady wypłacania i finansowania dodatku solidarnościowego.

Dodatek solidarnościowy to świadczenie dla osób, które po 15 marca straciły pracę lub ich umowa wygasła po tym terminie. Dodatek solidarnościowy przysługuje:

  • w wysokości 1400 zł;
  • maksymalnie za okres 3 miesięcy (od 1 czerwca do 31 sierpnia 2020 r.);
  • najwcześniej za miesiąc, w którym został złożony wniosek (w przypadku niezłożenia wniosku za czerwiec, świadczenie nie zostanie przyznane).

 

Ustawa wprowadza także zmiany do art. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i dodaje do niej przepis art. 52 ua, na podstawie którego zwolniono kwoty dodatku solidarnościowego od podatku dochodowego.

Aplikacja PITax na ekranie telefonu

Sprawdź najwyżej oceniany w Polsce program do rozliczeń PIT

PITax Rozliczenie PIT to wygodny, szybki i darmowy sposób na Twoje PITy.

Rozlicz PIT Online