Jesteś tutaj: Strona główna Wiedza Poradnik rozliczenia Co, jeżeli wyślę dwa PIT-y do Urzędu Skarbowego?

PIT za 2019: Co, jeżeli wyślę dwa PIT-y do Urzędu Skarbowego?

▪ 3 lipca 2019 r. ▪ Zaktualizowano: 3 września 2019 r. ▪ Autor: Redakcja PITax.pl

Złożenie deklaracji podatkowej to czynność, która jest corocznym obowiązkiem każdego Podatnika. Do tej pory to Podatnik musiał wybrać odpowiednią deklarację podatkową, właściwie ją wypełnić i przesłać do Urzędu Skarbowego w formie elektronicznej, listownej lub doręczyć je osobiście. Od 2019 roku mamy już jednak o jedną opcję więcej - “Twój e-Pit".

PIT za 2019: Co, jeżeli wyślę dwa PIT-y do Urzędu Skarbowego?

Czym jest "Twój e-PIT"?

“Twój e-Pit" to usługa przygotowana przez Krajową Administrację Skarbową, której celem jest uproszczenie sposobu rozliczania się z osiągniętych przychodów za rok 2019.

Od 15 lutego 2019 każdy podatnik ma możliwość wglądu w automatycznie wypełnioną deklarację podatkową oraz jej zatwierdzenia bądź odrzucenia. Cały czas będzie jednak dostępna możliwość składania deklaracji podatkowych w sposób standardowy, bez udziału programu “Twój e-Pit".

Co jednak, jeśli w “Twój e-Pit" zostanie automatycznie wypełniona deklaracja, a Ty drugą wypełnisz samodzielnie i złożysz osobiście lub prześlesz online?

Nie ma obaw o zduplikowanie deklaracji. W przypadku sytuacji, gdzie Urząd Skarbowy sam wygeneruje Twoją deklarację, a Ty równocześnie samodzielnie ją złożysz, za właściwą uznana zostanie ta, złożona przez Ciebie.

Wysyłanie deklaracji podatkowej online – co zrobić, jeśli wyślesz ją dwukrotnie?

W przypadku samodzielnego wypełnienia deklaracji podatkowej i jej dwukrotnego wysłania, za właściwą zostanie uznana ta, która przesłana została jako pierwsza. Wyjątkiem jest tylko i wyłącznie sytuacja, w której, w przypadku wysłania drugiej deklaracji, zaznaczymy, że jest ona korektą zeznania podatkowego – w każdym innym przypadku nie należy mieć obaw przed zduplikowaniem się deklaracji i nałożeniem przez Urząd Skarbowy sankcji z tego tytułu, nic takiego nie będzie miało miejsca.

Warto jednak wiedzieć, że deklaracja podatkowa powinna być wypełniana rzetelnie i stanowić odwzorowanie stanu faktycznego. Jeśli wyślemy deklarację podatkową, która okaże się błędnie wypełniona, a zaraz po tym wyślemy kolejną - już poprawioną, nie zostanie ona uznana. Za prawidłową, uznawana jest zawsze pierwsza wysłana deklaracja.

Co się natomiast tyczy modyfikacji, już po pierwotnym wysłaniu zeznania podatkowego, w poprawionej deklaracji należy wskazać, że jest ona korektą zeznania podatkowego. W innym przypadku ponownie wysłana deklaracja, ze zmodyfikowaną treścią, jednak bez oświadczenia, że jest ona korektą zeznania podatkowego – nie zostanie uznana i narazi Cię na koszty w postaci kar i ewentualnych ustawowych odsetek.

Pomoc Techniczna

  • 534 30 50 40
  • pn-pt 9:00-16:00

Krajowa Informacja Skarbowa

  • 22 330 0 330
  • pn-pt 7:00-18:00